Blog

Remarketing. Jak zarabiać więcej?

Autor:  Patrycja Pałka
17.09.2020
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   7
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Co to jest remarketing?

Dostępność narzędzi on-line pozwala na wnikliwą analizę postępowań na biznesowej ścieżce internetowych poczynań, a w efekcie na podjęcie konkretnych kroków, które zwiększają efektywności działań marketingowych. Jednym z takich udogodnień jest właśnie REMARKETING.

Remarketing to rodzaj kampanii prowadzonej w ramach programu Google Ads. Najprościej rzecz ujmując - to doskonały sposób na dotarcie do klientów, którzy odwiedzili już Twoją stronę lub aplikację, ale nie dokonali konwersji. Remarketing jest zatem działaniem, które powiela konkretny przekaz w świadomości klienta.

Według Google działania marketingowe można podzielić na:

  • Remarketing standardowy - jest to jeden przekaz reklamowy, dla użytkowników, którzy wczesniej odwiedzili naszą stronę
  • Remarketing dynamiczny – wyświetla się jako reklama jednego produktu, który użytkownik oglądał w witrynie. Jest to doskonałe rozwiązanie dla działalności sklepów internetowych.
  • Remarketing mobilny
  • Remarketing video
  • Remarketing w sieci wyszukiwania
  • Remarketing z własną grupą

Remarketing - na czym polega?

Kampania remarketingowa to niewielki skrypt, który zapisuje ciasteczko (cookie), w przeglądarce odwiedzanej witryny. Skrypt powinien znajdować się na każdej podstronie, dzięki czemu informacja w ciasteczku umożliwia prześledzenie i odtworzenie drogi, jaką użytkownik przebył po witrynie. Słuszność takiego systemu polega na wyświetlaniu konkretnie tych treści reklamowych, które interesują odwiedzającego.

Istota remarketingu tkwi w tym, komu reklama jest wyświetlana. Miejsce w wynikach wyszukiwania nie jest aż tak istotne, zwłaszcza z uwagi na fakt, że nawet najwyższa pozycja nie oznacza sukcesu, kiedy jest zupełnie nieatrakcyjna dla użytkownika.

Precyzyjne trafienie do targetu to podstawa. Klient, który chce poświęcić Ci swoją uwagę, jest gwarancją wzrostu wskaźników sprzedaży i intencjonalnego, skutecznego budowania świadomości marki.

Nie przypominasz się, nie sprzedajesz - czyli o zaletach remarketingu

Dane dotyczące zachowań użytkowników wskazują, że jedynie 8% spośród porzucających koszyki, którzy nie mieli styczności z powieloną reklamą - wraca dokończyć zakup. Nawet 7 z 10 transakcji nie dochodzi do skutku, a porzucone koszyki to coraz częściej fundamentalny problem przedsiębiorców. 

Co ciekawe jednak, dało się zauważyć wzrost wskaźnika sprzedaży, aż o 18% w przypadku, kiedy użytkownik ma do czynienia z reklamą ramarketingową.

Spersonalizowany, odpowiedni przekaz może zapewnić doskonałe efekty!

  • Wzmocnienie świadomości marki

Możliwość podążania za klientem otwiera wiele drzwi - na przykład drzwi do świadomości klienta. Jeśli nawet potencjalny konsument znajdzie się na Twojej stronie przypadkowo, ślad po nim zostanie. Ślad, który dla Ciebie może być początkiem łańcucha sprzedażowego. Ponowny kontakt z marką poprzez reklamę, wzmacnia przekaz i pozwala na „przypominanie się" klientowi.

Remarketing buduje i intensyfikuje relacje z konsumentem w sposób niezwykle precyzyjny.

  • Personalizacja docelowego klienta

Wchodząc na rynek z nowym produktem lub usługa, naturalną koleją rzeczy jest „przesiew” klientów. Testując rynek i możliwości na nim, po jakimś czasie wykształca się konkretna grupa docelowa, która odpowiednio zaopiekowana wyraża chęć długofalowej współpracy.

Sięgając po możliwości remarketingu, niemalże od razu trafiasz do gorna konsumentów zainteresowanych Twoją ofertą. Remarketing wykorzystuje faktu, że nawet przypadkowe odwiedziny mogą być zwiastunem obopólnych korzyści.

  • Upselling – czyli skuteczna strategia sprzedażowa

Zakup prowokuje zakup. Maksymalizacja zysku podczas jednej sprzedaży to podstawa, na której budowany jest rozwój firmy. Upselling to doskonałe narzędzie do proponowania kolejnych towarów kupującemu, w momencie składania zamówienia. Jeśli więc klient w Twoim sklepie nabył na przykład zeszyt, podążanie za nim z propozycją zakupu długopisa lub plecaka będzie doskonałym posunięciem, które jest w stanie zwiększyć wskaźniki sprzedaży.

  • Wzrost współczynnika konwersji

Współczynnik konwersji to procentowo wyrażony parametr, określający ilość użytkowników, którzy po kliknięciu w reklamę Google Ads, podjęli się działania pożądanego przez reklamodawcę.

  • Błyskawiczna komunikacja

Dzięki wykorzystaniu list remarketingowych, z łatwością można dotrzeć do odbiorców z informacją o promocjach lub nowym asortymencie. Klienci, do których taka informacja trafia, to klienci, którzy znają już Twoją firmę. Zaufanie do marki to jeden z najsilniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe.

  • Ogromny zasięg

Niewątpliwym plusem działań remarketingowych jest wyświetlanie reklamy na różnych urządzeniach – w zależności od preferencji użytkowników. Możliwość ograniczenia kampanii do konkretnych mediów pozwala na sprecyzowane kolejno podejmowanych kroków oraz znacznie szybsze osiągnięcie zamierzonych celów.

Remarketing z IBIF.PL

Podczas 11-letnich działań na rynku marketingowym, udało nam się wypracować indywidualny system skutecznych działań. Nigdy nie podejmujemy decyzji na oślep. Każdą kampanię planujemy z wyprzedzeniem i szczególną uwagą, poświęconą założeniom i oczekiwaniom naszych klientów. Jako Certyfikowany Google Partner, przestrzeń Google Ads znamy, jak własne biuro.

Analizujemy, optymalizujemy, stale osiągamy coraz lepsze wyniki.

Efektywnie korzystamy z mozliwości Google Ads i Facebook Ads.

Zobacz, z kim współpracujemy i jak możemy pomóc Twojej firmie!

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   7
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.