Blog

FAQ – najczęściej zadawane pytania na temat Google Ads

Autor:  Daniel Ostrzyżek
15.10.2019
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   12
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Nie każdy wie czym jest Google Ads i ma szereg pytań odnośnie tego systemu reklamowego. Jest to całkowicie zrozumiałe, dlatego zebraliśmy w jednym miejscu najczęściej zadawane pytania przez naszych Klientów. Artykuł będzie aktualizowany na bieżąco, kiedy tylko będą pojawiać się kolejne pytania. Zapraszamy.

1. Czym jest Google Ads (dawniej Adwords)?

Jest to system reklamowy firmy Google, który został uruchomiony w 2000 roku. Daje możliwość budowania pięciu typów kampanii: sieć wyszukiwania, sieć reklamowa, produktowa, promująca aplikacje oraz wideo. Pozwala tworzyć reklamy on-line i docierać do odbiorców dokładnie w momencie, kiedy są zainteresowani konkretnymi produktami lub usługami.

2. W jaki sposób działa Google Ads?

Codziennie w pole wyszukiwarki Google wpisywanych jest miliardy zapytań. Dla przykładu, jeśli użytkownik szuka butów do biegania, to Twoja reklama może wyświetlać się w wynikach wyszukiwania osobom, które wpisały słowo kluczowe „buty do biegania”. Następnie klikając w Twoją reklamę, zostanie przeniesiony do Twojego sklepu internetowego, gdzie będzie mógł dokonać zakupu.

3. Jakie kroki mam podjąć, aby reklamować się w Google Ads?

Najlepiej skontaktować się z nami w celu prowadzenia kampanii Google Ads. Gwarantujemy, że Twoje kampanie będę prowadzone w profesjonalny sposób przez certyfikowanych specjalistów.

4. Czy zapłacę za samo wyświetlenie reklamy?

Reklamodawca nie ponosi kosztów za wyświetlenie reklamy w Google Ads. Zapłaci tylko wtedy, kiedy potencjalny klient kliknie w reklamę.

5. Ile zapłacę za kliknięcie w reklamę?

Nie ma jednej przyjętej ceny za kliknięcia w reklamy Google Ads. Jest to zależne od bardzo wielu czynników. Jednym z nich jest to w jakiej branży działamy i czy występuje w niej duża konkurencja. W przypadku dużej konkurencji ceny mogą być wyższe, a w małej niższe. Cena za kliknięcie może wynosić od kilku groszy do kilku złotych.

6. Dlaczego nie widzę swoich reklam w wyszukiwarce Google?

W przypadku, kiedy często wpisujemy w wyszukiwarkę słowa kluczowe związane z tym, co oferujemy i nie klikamy w nasze reklamy, to algorytm Google może nie wyświetlać reklam lub je w pewnym stopniu ograniczyć. Po prostu weryfikuje, że nie jesteśmy nimi zainteresowani.

Kolejnym powodem, odwrotnym do przedstawionego powyżej jest klikanie we własne reklamy wielokrotnie (przypadkowo lub dla sprawdzenia). System w takiej sytuacji również może przestać wyświetlać reklamy, ponieważ użytkownik miał już wiele interakcji z tą reklamą.

Takie zabiegi stosowane przez Google mają ograniczyć tzw. „puste kliknięcia”, które są niewartościowe i nie prowadzą do konwersji. Jest to również ochrona reklamodawców przed nieuczciwą konkurencją.

7. Dlaczego reklamy pojawiają się niżej lub wyżej?

Kolejność, w jakiej pojawiają się reklamy w Google Ads zależy między innymi od maksymalnej ceny za kliknięcie, jaką jesteśmy w stanie zapłacić. Przykładowo reklamy, które wyświetlają się wyżej, mają wyższą cenę za kliknięcie.

8. Czy konkurencja może wyklikać moje reklamy?

Google stworzyło system filtrujący niepożądane zachowania użytkowników wyszukiwarki Google (nieprawidłowe kliknięcia). Dzięki temu wychwytuje i blokuje nadmierne kliknięcia. W efekcie nasze konto nie zostaje dodatkowo obciążone i „wyklikanie” reklam nie jest możliwe.

9. Czym różni się Google Ads od pozycjonowania stron?

Pozycjonowanie stron internetowych obejmuje wszystkie działania na stronie mające na celu osiągnięcie jak najwyższej pozycji na liście bezpłatnych wyników wyszukiwania w wyszukiwarce Google. Jest to proces, który wymaga czasu, aby uzyskać pierwsze efekty.

Z kolei Google Ads pozwala wyświetlać reklamy naszej firmy zaraz po uruchomieniu kampanii, czyli w tempie natychmiastowym. Reklamy wyświetlają się między innymi nad lub pod wynikami osiągniętymi przez pozycjonowanie. Najlepszą strategią jest połączenie pozycjonowania z reklamami Google Ads.

10. Jak długo należy czekać na wyniki reklamy w Google Ads?

Po utworzeniu wszystkich kampanii czekamy na zatwierdzenie reklam. Proces trwa maksymalnie jeden dzień roboczy, a w praktyce często tylko parę godzin. Następnie kampanie zaczynają działać i pierwsze wyniki mogą pojawić się już nawet pierwszego dnia.

11. Kto będzie zajmować się moimi reklamami?

Certyfikowani specjaliści Google Ads, którzy codziennie monitorują i ulepszają kampanie, aby uzyskiwać jak najlepsze efekty dla Klientów.

12. Czy dostanę raport działań?

Oczywiście. Po każdym miesiącu prowadzonych działań w Google Ads wysyłamy szczegółowy raport do naszych Klientów. W razie jakichkolwiek pytań raporty są również omawiane z Klientami, aby wszystko było w pełni zrozumiałe.

13. Czy reklamy wyświetlają się cały dzień, czy w określonych porach?

Reklamy mogą wyświetlać się przez cały dzień. Oczywiście mamy możliwość ustawienia harmonogramu wyświetlania reklam w konkretnych dniach i godzinach.

14. Jaki budżet mogę przeznaczyć na reklamy w Google Ads?

Nie ma ograniczeń w kwestii budżetu na reklamy Google Ads. Budżet może wynosić kilkaset, kilka, a nawet ponad kilkanaście tysięcy złotych miesięcznie.

Masz dodatkowe pytania odnośnie Google Ads? Jeśli tak to śmiało zapraszamy do kontaktu.

Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!

Paweł KowalskiObsługa klienta kluczowego
Oceń wpis:
średnia ocen:   5.0/5 - liczba głosów:   12
Głos został już oddany
Dziękujemy za ocenę

Komentarze

Bezpłatna wycena
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych oraz Rozporządzenia 2016/679. Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do przetworzenia zapytania. Zostałem poinformowany, że przysługuje mi prawo dostępu do swoich danych, możliwości ich poprawiania, żądania zaprzestania ich przetwarzania. Administratorem danych osobowych jest IBIF.PL KOWALSKI PAWEŁCZAK S.K.A. Więcej informacji dot. ochrony danych osobowych znajdą Państwo w polityce prywatności. Klikając WYŚLIJ akceptujesz wszystkie powyższe warunki.