Blog
Zmiany w Google Ads – nowa kampania Demand Generation
Spersonalizowane, wizualnie intrygujące oraz wykorzystujące sztuczną inteligencję – takie właśnie są kampanie Demand Generation. W październiku tego roku (2023) użytkownicy systemu Google Ads zyskali do nich dostęp.
Prowadzisz firmę? Bez względu więc na to, czy śledzisz marketingowe nowości, czy też nie, koniecznie sprawdź tę zmianę w Google Ads. Stawiając na bardziej angażujący odbiorców format reklam, przyspieszysz rozwój swojego biznesu.
Spis treści:
- Nowy rodzaj kampanii oparty na AI
- Demand Gen – działanie i konfiguracja kampanii
- Demand Gen – kiedy i jak korzystać?
- Najczęstsze błędy przy tworzeniu i optymalizowaniu kampanii Demand Gen
Nowy rodzaj kampanii oparty na AI
Demand Gen (Demand Generation) to nowy typ kampanii Google Ads. Pozwala on generować zasięg na różnych etapach lejka sprzedażowego – od budowy świadomości aż po moment zakupu.
Trzeba jednak podkreślić, że najważniejszą fazą dla tego typu reklam jest kreacja świadomości marki, która znajduje się na pierwszym etapie lejka. Wskazuje na to już sama nazwa rodzaju kampanii, czyli Demand Generation oznaczające „generowanie popytu”, „generowanie potrzeb”.
Jeśli więc chcesz „wygenerować” zapotrzebowanie na produkt, wzbudzić zainteresowanie ofertą i zwiększyć świadomość dotyczącą istnienia Twojej firmy, wypróbuj nowy rodzaj kampanii Google Ads.
W realizacji celów biznesowych reklam Demand Gen pomagają narzędzia Google. Wspierają one spersonalizowane podejście do grupy docelowej. Dzięki dokładnej analizie danych demograficznych, zachowań użytkowników i lokalizacji specjalista Google Ads jest w stanie przygotować przekaz reklamowy, który trafi do osób najbardziej skłonnych do zakupu nowych na rynku produktów. Ponadto zastosowanie sztucznej inteligencji ułatwia proces generowania dużej liczby wartościowych konwersji.
Demand Gen – działanie i konfiguracja kampanii
Reklamy Demand Gen mają przyciągnąć uwagę nowych grup potencjalnych klientów między innymi za pomocą wizualnie atrakcyjnej formy. Dlatego też wyświetlają się na platformach skoncentrowanych na graficznym i filmowym contencie takich jak: YouTube, YouTube Shorts, Google Discover i Gmail. Tworząc kampanię, masz do wyboru trzy rodzaje reklam:
- graficzne (jeden baner reklamowy),
- wideo (jeden film),
- karuzelowe (kilka obrazów wyświetlanych w formie karuzeli).
Działanie Demand Gen opiera się na podobnej zasadzie co funkcjonowanie reklam w systemie Meta Ads czy TikTok Ads. Kampanie koncentrują się na początkowym etapie procesu zakupowego i przyciągnięciu nowych klientów.
Według badań aż 87% konsumentów uważa, że YouTube pomaga im szybciej podejmować decyzje o zakupie (źródło: Google/Talk Shoppe, U.S. Shopping at the Speed of Culture 2021 study, liczba respondentów: n=2000 w wieku 18-64 lat, gen. pop. video users). Dlatego wykorzystanie nowych rozwiązań Google Ads – czyli kampanii Demand Gen realizowanych między innymi na platformie YouTube i wykorzystujących sztuczną inteligencję – może okazać się korzystnym wyborem dla wielu marek. Tym bardziej, że Demand Generation łączy grafiki i wideo reklamowe z najbardziej interesującymi materiałami wyświetlanymi na YouTube, YouTube Shorts, Gmailu i w Google Discover.
Dostęp do kampanii Demand Gen mają wszyscy reklamodawcy Google Ads od października 2023 roku. Opiekun konta Google może przenieść istniejące kampanie Discovery na platformę Demand Gen. Kampanie Discovery, które nie zostaną przekształcone w Demand Generation do stycznia 2024 roku, Google będzie automatycznie aktualizowało od stycznia do marca 2024 roku.
Ponadto po zarejestrowaniu się w wersji beta Google Ads istniejące już kampanie Discovery ulegają automatycznemu przekształceniu w kampanie Demand Gen z zachowaniem wszystkich dotychczasowych danych historycznych. W ramach aktualizacji otrzymuje się dostęp do nowego interfejsu użytkownika, licznych innowacyjnych funkcji oraz możliwości konfiguracji kampanii nowego rodzaju.
Demand Gen – kiedy i jak korzystać?
Podstawowe założenia kampanii Demand Generation to generowanie zasięgu, zapotrzebowania na produkty lub usługi oraz budowa wizerunku firmy (branding). Dlatego też szczególną uwagę warto zwrócić na treść i wygląd reklamy Google Ads. Najlepiej powierzyć te kwestie specjalistom, aby w pełni wykorzystać budżet i zaciekawić potencjalnych klientów swoją ofertą.
Kampania Demand Generation doskonale sprawdzi się w przypadku, gdy chcesz:
- Rozpocząć lub zwiększyć sprzedaż nowych produktów – jeśli planujesz wprowadzenie na rynek nowego artykułu bądź nowej usługi, atrakcyjny format reklamy wzbudzi zainteresowanie klientów i wyróżni firmę na tle mniej angażujących działań promocyjnych konkurencji.
- Rozwinąć świadomość marki – Demand Gen może doskonale wesprzeć kreację wizerunku marki idącej z duchem czasu.
- Przypomnieć klientom o istnieniu firmy lub odświeżyć jej wizerunek – nowy format reklamowy może stanowić dobrą metodę przypomnienia o marce, zaprezentowania jej z nieznanej jeszcze strony.
- Przeprowadzić rebranding – nowoczesna, korzystająca ze sztucznej inteligencji kampania Demand Gen sprawdzi się w komunikowaniu znaczących zmian wizerunkowych.
Innowacyjne kreacje reklamowe Demand Generation pasują szczególnie tam, gdzie wprowadza się nowe produkty lub usługi. Są właściwym formatem nie tylko dla dużych przedsiębiorstw, lecz także mniejszych firm, które chcą rozwijać świadomość swojej marki i poszerzyć krąg potencjalnych klientów.
Najczęstsze błędy przy tworzeniu i optymalizowaniu kampanii Demand Gen
Planując kampanię Demand Generation, należy uważać na kilka kwestii. Na rezultat reklam negatywnie może wpłynąć:
- Nieodpowiedni budżet – podczas tworzenia kampanii należy dokładnie przemyśleć i określić budżet. Jego wysokość zależy między innymi od celów reklamy i działań konkurencji. Niewłaściwie ustalone stawki mogą sprawić, że kreacja reklamowa będzie bardzo rzadko wyświetlana (niski współczynnik udziału reklamy w wyświetleniach).
- Brak optymalizacji i monitorowania wyników – nieobserwowanie rezultatów reklam może poskutkować „przepalaniem” budżetu, czyli przeznaczaniem go na działania, które przynoszą znikome korzyści. Regularna optymalizacja i diagnostyka kampanii pozwala natomiast na wybór najbardziej korzystnych strategii dla konkretnej reklamy.
- Niska jakość strony docelowej – witryna, która jest mało przejrzysta, nie dostarcza konkretnych informacji, nie prezentuje korzyści oferty oraz wolno działa, negatywnie wpływa na skuteczność kampanii Google Ads. Słabej jakości strona internetowa przyczynia się też do zwiększenia średniego kosztu kliknięcia użytkownika w reklamę (śr. CPC).
Czynników, które mają znaczenie dla skuteczności kampanii, jest znacznie więcej. Powyżej zostały podane jedynie te przykładowe.
O czym jeszcze musisz pamiętać, decydując się na reklamy Google Ads? Choćby o tym, że nawet najbardziej innowacyjne narzędzie reklamowe nie pomoże w zwiększeniu zysków, jeśli podczas planowania kampanii pominiesz takie niezbędne elementy jak: charakterystyka grupy docelowej, poznanie i zrozumienie jej potrzeb, sprecyzowanie celów reklam, stworzenie przyciągających uwagę treści, grafik bądź filmów. O wszystkie wymienione kwestie z chęcią zatroszczą się specjaliści z agencji marketingowej IBIF: www.ibif.pl/kontakt. Skontaktuj się z nami i wypróbuj możliwości kampanii Demand Gen w swojej firmie.
Jesteś zainteresowany naszą ofertą? Zadzwoń!
Komentarze